Początek, czyli koniec

Godzina 21:00. W głowie mam mętlik, bo jedyne, czego jestem pewien to absorpcja. Delikatny moment. Tak, jak zawsze, gdy spotyka cię coś, czego jeszcze nie zrozumiałeś, ale wiesz, że cię zmieniło. Konsekwencje mogą być różne. Za tydzień, na przykład, mogę się z tego śmiać do rozpuku, machnąć ręką. W takim momencie wystawiasz swój format, jako człowieka, do surowego testu. To „coś” jest już w twojej głowie i albo się temu zaczniesz przyglądać, badać i eksperymentować z tym, albo założysz kapcie, nalejesz sobie coli i chwycisz paczkę chipsów. Potem zasiądziesz przed telewizorem i rozpoczniesz oglądanie transmisji z meczu Polska-coś tam od bezmyślnego wegetowania w środowisku bloku reklamowego.

Nie jestem ożywiony. Chce mi się czegoś, ale nie wiem czego. Postanawiam, że poszukam pomocy wśród wirtualnych przyjaciół z Petalumy, Kalifornia. Odpalam MacBreak Weekly, o którym wiedziałem, że zajmie się omówieniem wydarzenia otwierającego tegoroczne WWDC. Andy Ihnatko i Rene Ritchie są nawet osobiście w studio, ponieważ otrzymali wcześniej zaproszenie do Moscone West. O pisaniu tego wieczora i tak nie było już mowy, więc otworzyłem się na kolejną porcję informacji. Godzina 23:00.

Dobrze zrobiłem, bo utwierdziło mnie to spotkanie w przekonaniu o niezwykłości tej konkretnej prezentacji. Dało się wyczuć elektryzującą energię i ogromy entuzjazm. Ci ludzie najwyraźniej nadają na tych samych falach. Dopiero dzisiaj wpadłem na pomysł, że powinienem zabrać się do próby opisu tego wszystkiego, o czym chciałbym powiedzieć tak, jakbym siedział tam wtedy razem z nimi. Stąd kolejne etapy będą podyktowane porządkiem utrzymywanym w tej właśnie konwersacji.

 

Skomentuj

