iOS 7: Zgrzyt

Na ostateczną konkluzję przyjdzie jeszcze czas, w innej części mojego cyklu, niemniej chciałem podzielić się tutaj paroma zrzutami ekranowymi, które zdają się wołać przeciągle do swojego twórcy: “Dlaczego, Apple, dlaczego?”. Pomimo bowiem, iż z czasem jest z pracą systemu coraz lepiej, udało nazbierać mi się od poprzedniej środy nieładną kolekcję tytułowych zgrzytów. To wszystkie te momenty, gdy dociera do użytkownika owo skwaszające minę przekonanie, że nie ma do czynienia w żadnym razie z rzeczą ukończoną.

Na pierwszy odstrzał idzie nowe Centrum Powiadomień, swoją drogą fajny i użyteczny interfejs, który po drugim uruchomieniu systemu przywitał mnie takim oto kwiatkiem:

pogoda

Naprawdę śmieszne… Yahoo!, bo trzeba uczciwie przyznać, że informacje pogodowe w Centrum Powiadomień pochodzą z tego właśnie źródła. Na całe szczęście później to się już nie zdarzało. Co najwyżej widoczna jest od czasu do czasu jakaś nieśmiała wzmianka o zachmurzeniu. Przy tej okazji muszę dodać, że robienie zrzutów na iPadzie jest z nowym systemem bardzo frustrujące. Nie wiem ile już razy zamiast zarejestrować obraz, urządzenie przechodziło w stan uśpienia, nie potrafiąc zinterpretować prawidłowo naciśnięcia dwóch przycisków na raz.

Na drugi odstrzał idzie widok wielozadaniowości, który to zupełnie nowy dla iOS interfejs, płatał mi wcześniej podobne figle (od razu dodam, że czas przeszły zastosowałem w pełni świadomie, zgodnie z rzeczywistością):

2013-09-19T23-37-36_1        2013-09-19T23-37-36_2        2013-09-19T23-37-36_3

Wiecie o co chodzi? (Tutaj mam prośbę do Czytelnika, aby wyobraził sobie, że słowa te wymawia Agnieszka Dygant.)

Na trzeci odstrzał, jako przysłowiowy gwóźdź do trumny, idą obrazki-zarzuty, nie tylko wobec Apple, ale całej rzeszy niezależnych deweloperów oprogramowania. Pod każdym ze zdjęć korci mnie dodać komentarz: “Dlaczego tak?”, więc dodam, bo mam akurat trochę czasu wolnego…

2013-09-19T23-30-01_67

Dlaczego tak, Microsofcie?

2013-09-19T23-30-01_43

Dlaczego tak, Apple’u?

2013-09-25T17-57-31_7

Dlaczego tak, Google’u?

2013-09-25T17-57-31_8

Dlaczego tak, Apple’u?

Dlaczego taka niespójność, drodzy deweloperzy? Wciąż za mało było czasu na unifikację interfejsów? Wstyd, wielki wstyd! Cupertino gotuje, miesza w garach, pot leje się strumieniami z czoła kucharza, ogień bucha, sypią się przyprawy. Pozytyw? Kiedyś skończy i kelner poda gotowe danie na stół. Negatyw? Gość jest już głodny i coraz mniej pozostaje mu z serwetki, by zająć czymś ręce.

Skomentuj

