Pierwszy dzień ery post-PC

Moje dzisiejsze przeciągnięcie się w łóżku po przebudzeniu było inne niż wszystkie poprzednie. Pierwsze ziewnięcie było zaciągnięciem się powietrzem ery post-PC. Stwierdzenie, że nic nie będzie już takie jak dawniej wskazywałoby na dużą przesadę, ale w moim małym światku, mojej małej prywatnej przestrzeni, coś jednak drgnęło. Manifestacją zmian jest dla mnie Surface, Windows 8, nowy Microsoft. Każdy z tych trzech składników rządzi się własnymi prawami, ma swoje oddzielne miejsce, w innej części mojej świadomości i co innego dla mnie znaczy. Częściowo jest to piękne, częściowo nieco przyblakłe, a częściowo zagadkowe. Do dania skomponowanego ze wspomnianych składników mam ambiwalentny stosunek.

Po pierwsze zrealizowało się to, na co już od ponad roku czekałem. Poczułem szczęście i ulgę. Po raz pierwszy w moim życiu związałem się z jakąkolwiek ideą w technologii IT i od razu głęboko to przeżyłem. Po drodze dowiedziałem się paru rzeczy o sobie samym. Bez pamięci rozkochałem się również w tej branży. Windows 8 pozostanie dla mnie silnie oddziałującym emocjonalnie symbolem.

Obsesja na punkcie nowego Windows zaowocowała jednakże pewnym zmęczeniem materiału. Mam poczucie, że rozpracowałem temat do orzygania. Produkt, który wszedł dzisiaj do powszechnego użycia jest dla mnie wszystkim, tylko nie ekscytującym nowum. Każda podjęta akcja ma swoją cenę.

Ogromną nadzieją jest natomiast dla mnie etap, który dopiero teraz się zaczyna. Fala nowych urządzeń, która jest dosłownie tuż przed nami, zaleje nas nową jakością. Przeczuwam znakomite wieści już wkrótce. Reakcja szerokiej publiczności na to, co przygotował gigant z Redmond to wielka niewiadoma. Wielką niewiadomą jest dla mnie również odpowiedź na pytanie kiedy Surface trafi w moje chciwie wyczekujące ręce, bo to, że trafi jest tylko kwestią czasu. Zakochałem się w tym sprzęcie.

Skomentuj

