Redefinicja przedefiniowanego

Jestem dzisiaj jakiś rozmarzony. Myśl swobodnie przeskakująca z tematu na temat wpadła na dłużą chwilę w zakątek pod tytułem Surface. Wcześniej wspomniałem już, że maszyna z W8, którą będę chciał posiąść musi posiadać formę tabletu z dołączaną klawiaturą. Przypomnę tylko, że chodziło o symboliczny takiego wyboru wymiar. Podobnie, jak Sinofsky “przedefiniował” Windows, tak rynek “przedefiniuje” model użytkowy przyszłych urządzeń. Mam przeczucie, że w przyszłym roku hitem nie będą ultrabooki, a właśnie urządzenia hybrydowe. Pozostając jeszcze przy tym wątku – konstrukcja kompromisowa, gdzie daje się ultrabookowi dotykowy ekran, w ogóle do mnie nie przemawia. Wśród hybryd natomiast Surface ma największy sens. Będzie to najbardziej bezpośredni ekwiwalent radości płynącej z posiadania iPada przez osobę zakochaną w iOS dla użytkowników Windows. Piękny, nowoczesny komputer przyszłości prosto ze źródła z najpewniej najlepiej zoptymalizowanym systemem pod sprzęt. Mniam.

Jednym z najlepszych prezentów, jaki można otrzymać testując coś zupełnie nowego jest odkrycie siebie samego na nowo. Od początku okresu intensywnych testów W8 łapię się na zadawaniu sobie pytań o moje własne wobec systemu operacyjnego oczekiwania. Staram się spojrzeć z boku na to co robię w najbardziej obiektywny sposób. Przyszła mi dzisiaj do głowy myśl, że system oparty na architekturze ARM w zupełności by mi wystarczył. Co robię z komputerem? Przede wszystkim i ponad wszystko czytam. Na kolejnym miejscu plasuje się oglądanie filmów, potem pisanie, a na końcu słuchanie muzyki (to robię jednak najczęściej będąc w ruchu na swoim iPodzie). Zawstydziła mnie ta refleksja. To tak, jakby stanąć w jednym rzędzie z grupą emerytów, którzy troszczą się już tylko o spokojną starość. Ciekawi mnie przyszły wynik sprzedaży Windows RT. Jeżeli będzie znaczący, może to stanowić argument popierający tezę, że wiele innych osób podlega swoistej redukcji potrzeb. Hmmm.

Skomentuj

