Windows 8 Release Preview w czerwcu

Według wszelkich plotek płynących z sieci ostatnia, przed RTM, kompilacja testowa systemu Windows 8 trafi do rąk testerów już w pierwszy weekend czerwca. Jakże udana koncepcja prezentu na dzień dziecka! Brawo, Microsoft! Ze swojej strony będę pewnie częściej używał nazwy Windows oraz wspominał o gigancie z Redmond w kolejnych wpisach. Teraźniejszą kompilację – Consumer Preview – trzymałem na moim testowym laptopie może jakiś miesiąc, nie więcej. Głównie dlatego, że długo czekałem na to wydanie, a w zasadzie wystarczył jeden weekend, abym dotarł do wszystkich nowości i dostatecznie je przetestował. Ogólnie byłem raczej rozczarowany. Potem jeszcze te niechciane niespodzianki zaserwowane przez funkcję odświeżenia systemu, gdy musiałem posilić się dyskiem naprawy domyślnego Windows 7 żeby go do rejestru MBR przywrócić i miałem już dość dalszych eksperymentów. Wywaliłem system ze swojej maszyny i postanowiłem cierpliwie czekać na kolejny kamień milowy. Po drodze wszelkie żale mi przeszły i jestem w sam raz gotowy na długie godziny grzebania w niemalże finalnej wersji systemu. Staram się jak mogę nie nastawiać na “wielkie halo”, bo już doszły mnie słuchy, że pewne elementy nowego interfejsu nie zostaną wprowadzone w tej wersji systemu, a trafią dopiero do gotowego produktu. Niemniej mam wciąż nadzieję, że będzie o czym pisać, a Release Preview podsyci przygasły już trochę ogień fascynacji najnowszym dzieckiem Wielkiej Matki z deszczowego Waszyngtonu.

W nadchodzących wpisach dotyczących Windows 8 zamierzam skupić się na aplikacjach (oczywiście głównie Metro), pomiarach wydajności (myślę, że tym razem może mieć to już sens) oraz wszelkich niuansach i nowościach w interfejsach programów i systemu. Bardzo możliwe również, iż będzie dostępne pełne oficjalne spolszczenie systemu, a ja najbardziej liczę na jego pełną oficjalną lokalizację serwisów i usług, ponieważ w tym przypadku jest to tak ważne dla jakości doświadczenia użytkownika, jak jeszcze w żadnej dotychczasowej wersji systemu Windows.

Skomentuj

